برنامه نویسی تحت ویندوز, سی شارپ

دوره آموزش سی شارپ از مقدماتی تا پیشرفته

اموزش سی شارپ|سی شارپ|اموزش مقدماتی تا پیشرفته سی شارپ|C#|آموزش پروژه محور سی شارپ|آموزش پروژه محور سی شارپ حسابداری|آموزش پروژه محور سی شارپ حسابداری

آموزش #C

 

دوره مقدمات تا پیشرفته برنامه نویسی سی شارپ

خلاصه مباحث :

  • اصول اولیه تا فوق تخصص کد نویسی و مباحث کامل C#
  • انواع پروژه ها : بازی دوز ، تشخیص صحت کد ملی برای فروشگا هاو….
  • مباحث کامل شی گرایی Object oriented
  • مباحث ساخت کنترل های سفارشی و ساخت کامپونت های سفارشی(User Controls)
  • آشنایی با ابزار های ویندوزفرم ها
  • مباحث پایگاه داده Sql Server ، Access
  • مباحث کامل Entity framework
  • پروژه مدیریت آژانس
  • پروژه سلف سرویس
  • پروژه دفترچه تلفن
  • پروژه فروشگاهی

مشاوره قبل از خرید پکیج با مهندس زهیر صفری ۰۹۳۶۸۱۴۱۸۶۴

مشاهده سرفصل ها

 

جزئیات کامل سرفصل ها این دوره :

بخش اول #C :

مقدمه

آشنایی با مفاهیم

آشنایی با Visual Studio

ویرایش‌های ویژوال استودیو

امکانات

سایر نسخه‌ها

نصب Visual Studio 2015

آشنایی با محیط Visual Studio 2015

آشنایی با منوهای C#.Net

ایجاد یک Console Application

ایجاد یک windos Application

آشنایی با پنجره ها در IDE ویژوال استودیو

آشنایی با جعبه ابزار

آشنایی با ویرایشگر کد

بخش دوم #C :

مبانی زبان C#‎

حساسیت به حروف بزرگ و کوچک

نگارش توضیحات در C#‎

اتمام دستورات

بلوک ها

کاراکتر های کنترلی

استفاده از علامت @ برای نادیده گرفتن کاراکترهای کنترلی

بخش سوم #C :

عملگرهای (اپراتورها)

عملگرهای مقدار دهی

عملگرهای ریاضی

عملگرهای منطقی

عملگرهای افزاینده و کاهنده

عملگرهای مقایسه

عملگرهای شرطی

اپراتور MISC

ارجحیت عملگرها

بخش چهارم : معرفی شناسه ها و انواع داده ها درC# (Data Types)

انواع داده اولیه

متغیرها

انواع متغیر ها

نوع رشته ای (string type)

متغیر های صحيح

متغیر های اعشاري

نوع داده منطقي يا Boolean

نوع داده شئ يا object

استفاده از کلمه کليدي var

کلمه کليدي const

قوانین نام گذاری

استاندارد camelCase

استاندارد PascalCase

معرفی متغیرهای شمارشی یا Enums

روش تبدیل داده ها به نوع object و برعکس (Boxing and UnBoxing)

توابع تبدیل

تابع Convert

تابع Parse

تابع : int.TryParse

مثال کاربردی ماشین حساب ساده

بخش پنجم : کار با رشته ها و متدهای آن #C

اتصال رشته ها

متدهای کلاس String

CopyTo

Length

Equals

StartWith

EndsWith

IndexOf

LastIndexOf

IndexOfAny

Replace

ToUpper

ToLower

Trim

TrimEnd

TrimStart

SubString

Remove

Insert

PadLeft

PadRight

Split

Format

Contains

Empty

Concat

Join

معرفی فضاهای نام ( Namespace )

ایجاد فضای نام به صورت دستی

انواع فضای نام سیستمی

فضای نام System در سی شارپ (system namespace)

معرفی دیگر فضاهای نامی

تاریخ ها و تاریخ فارسی و میلادی تبدیل انها

بخش ششم : خطایابی #C

خطا یابی (Debugging)

انواع خطا ها

خطاهای دستوری ( Syntax errors )

خطاهای زمان اجرا ( Runtime Errors )

خطاهای منطقی ( Bug )

آشنایی با Break Point

آموزش حرکت بین کدها در هنگام Debug برنامه های #C

ردگیری برنامه و اجرای خط به خط آن

بخش هفتم : کار با تصمیم گیری ها #C

الگوریتم چیست

نوشتن الگوریتم دستورات شرطی

مفهوم فلوچارات

معرفی انواع دستورات شرطی

آشنایی با تصمیم گیری در برنامه

استفاده از دستور If

استفاده از دستور Else

استفاده از دستور Else If

استفاده از دستورات If تودرتو

استفاده از دستور شرطی Switch و انواع روش های استفاده از ان در برنامه

استفاده از دستور Default

مثال کاربردی : ماشین حساب مهندسی پیشرفته

بخش هشتم : کار با حلقه ها #C

آشنایی با حلقه ها

استفاده از حلقه For

نحوه شمارش معکوس در حلقه

استفاده از حلقه While

حلقه Do و While

نحوه خروج از حلقه Break

دستور Continue

حلقه های بی نهایت

پروژه عدد اول

بخش نهم : کار با آرایه #C

آرایه ها

دستیابی به مقادیر آرایه با استفاده از حلقه for

حلقه foreach

آرایه های چند بعدی

آرایه با طول متغیر ArrayList

آرایه های انجمنی

کلاس Array

استراکت ArraySegment

پروژه تشخیص صحت کد ملی

بخش دهم : کار با متدها #C

تابع یا متد

مقدار برگشتی از یک متد

پارامترها و آرگومان ها

نامیدن آرگومان ها

ارسال آرگومان ها به روش ارجاع

پارامترهای out

ارسال آرایه به عنوان آرگومان

کلمه کلیدی params

محدوده متغیر

پارامترهای اختیاری

سربارگذاری متدها

بازگشت (Recursion)

نماینده ها(Delegates)

شمارش (Enumeration)

تبدیل انواع شمارشی

تبدیل یک نوع رشته ای به یک نوع شمارشی

ساختار (Struct)

مثال پروژه محور دوز

بخش یا زدهم : مدیریت خطا #C

استفاده از بلوک finally

ایجاد استثناء

خواص Exception

خاصیت Message

خاصیت InnerException

خاصیت StackTrace

تعریف یک استثناء توسط کاربر

مدیریت استثناءها و خطایابی

استثناءهای اداره نشده

پروژه تایمر یاداوری پیام و آهنگ و کار با سیستم

بخش دوازدهم :کار با فایل ها #C

کار با فایل ها

کار روی پوشه ها

ورودی/ خروجی فایل

آدرس دهی مطلق و نسبی

آشنایی کامل با فایل ها

آشنایی با فایل اینفو

آشنایی با دایرکتوری اینفو

آشنایی با استریم رایتر

آشنایی با استریم ریدر

گرفتن مسیر دایرکتوری جاری در سی شارپ

پروژه ثبت اطلاعات دانشجویی

بخش سیزدهم #C:

برنامه نویسی شیء گرا (Object Oriented)

تعریف شئ گرایی و برنامه نویسی شئ گرا

برنامه نویسی شیء گرا چیست؟

Class

یک Object چیست؟

اعضای کلاس در سی شارپ:

تعریف رفتار یا Method برای کلاس

سازنده ها (Constructors)

سازنده ها یا Constructors

استفاده از کلمه کلیدی this

تخریب کننده ها (destructors) در #C

اعضای Static و Instance

خواص (Properties)

Automatic Properties

ارث بری (Inheritance)

آشنایی با مفهوم Polymorphism

سطح دسترسی

سطح دسترسی Protect

پروژه تبدیل ارقام به حروف

بخش چهاردم#C :

متدهای override

علت استفاده از متدهای override شده چیست؟

کلاسهای انتزاعی (Abstract Class)

کلمه‌ی کلیدی sealed و object type

کلاس تکه تکه (partial class)

فیلدهای فقط – خواندنی readonly

نوع های داده در سی شارپ

Reference Types

Value Types

عملگر is

رابط ها (Interfaces)

پروژه انیمیشین ماشین

بخش پانزدهم #C :

ساختار (struct) چيست؟

ویژگی های یک ساختار(struct)

اعلان و پياده‌سازي struct

تفاوت ساختار و کلاس

آشنایی با مفاهیم Inversion of Control و Dependency Injection

آشنایی با مفهوم Type Casting و انواع Cast ها

کلمات کلیدی checked و unchecked

استفاده از کلاس های Helper برای تبدیل نوع داده ها

کلمات کلیدی is و as

Boxing و Unboxing

The object Class

عملگر as

ترکیب(Containment)

ایجاد آرایه ای از کلاسها

ایندکسر (Indexer)

فضای نام

کلاس Math

پروژه شی گرایی فرم لاگین

بخش شانزدهم #C:

کلکسیون ها (Collections )

کلاس ArrayList

AddRange

RemoveRange

RemoveAt

Remove

جستجوی مقادیر

مرتب سازی مقادیر ArrayList

ایجاد یک کلکسیون

ساخت دیکشنری

Hashtable در سی شارپ

انواع Enumerator و Enumerable

پیمایشگر (Iterator)

جنریک ها (Generics)

ایجاد <Generic List<T

Generics

مزایای استفاده از Generics

متدهای جنریک

کلاس جنریک

محدودیت نوع (Type Constraints)

لیست جنریک List

LinkedList

صف

اینترفیس مهم در سی شارپ

IEnumerable<T>

ICollection

<ICollection<T

IList

نتیجه گیری

رابط ICloneable

پروژه ورود اطلاعات و حذف و… مشتری

بخش هفدهم #C :

کپسوله سازی (Encapsulation)

Access Modifier

دسترسی Public (عمومی)

دسترسی Private (خصوصی)

دسترسی Protected (محافظت‌شده)

دسترسی Internal (داخلی)

دسترسی Protected Internal (محافظت شده‌ی داخلی)

رویدادها (Events) در زبان برنامه‌نویسی #C

آموزش Reflection در زبان #C

مبحث Late Binding

برنامه نویسی مبتنی بر Attribute ها

پروژه کار با رویدادهای (Event) ماوس در #C

بخش هیجدهم #C :

 

Thread

آشنایی با Process ها، Thread ها و AppDomain ها

Process چیست؟

Process های Multi-Thread

آشنایی با ماهیت Asynchronous در Delegate ها

اینترفیس IAsyncResult

استفاده از AsyncCallBack

ارسال و دریافت داده های دلخواه بین Thread ها

آشنایی با فضای نام System.Threading و کلاس Thread

کلاس System.Threading.Thread

آشنایی با Thread های Foreground و Background در دات نت

آشنایی با مشکل Concurrency در برنامه های Multi-Threaded و راهکار های رفع این مشکل

پیاده سازی Synchronization با کلمه کلیدی lock

پیاده سازی Synchronization بوسیله کلاس Monitor

پیاده سازی Synchronization با استفاده از کلاس Interlocked

پیاده سازی Synchronization بوسیله خاصیت [Synchronization]

آشنایی با کلاس Timer

آشنایی با CLR ThreadPool در دات نت

پروژه کاربردی : پروگس بار بی نهایت با Thread

بخش نوزدهم Class Library #C

آشنایی با Class Library ها (ایجاد و استفاده در برنامه های سی شارپ)

کاربرد

مثال : ایجاد فایل dll در ویژوال استودیو

پروژه ساخت MessageBox سفارشی

بخش بیستم #C :

User Control

ساخت کامپونت های سفارشی

مثال

پروژه تبدیل تاریخ ها به هم

بخش بیست و یک #C:

الگوریتم رمز نگاری

الگوریتم رمزنگاری

توابع و الگوریتم‌های

پروژه الگوریتم RSA

بخش بیست و دو #C :

ابزار ویندوز فرم ها

ویندوز فرم

کنترل Button

کنترل CheckBox

کنترل CheckedListBox

کنترل ColorDialog

کنترل ComboBox

Datagrideview

کنترل DateTimePicker

کنترل ErrorProvider

بخش بیست و سوم #C:

کنترل FileSystemWatcher

کنترل FontDialog

کنترل Label

کنترل LinkLable

کنترل ListBox

کنترل ListView

اضافه کردن منو به فرم با استفاده از کنترل MenuStrip

کنترل Notify Icon

کنترل NumericUpDown

کنترل MonthCalendar

کنترل OpenFileDialog

بخش بیست و چهار #C :

پروژه مدیریت آژانس

امکانات C#, SQL

بخش بیست و چهار :

پروژه مدیریت آژانس

امکانات C#, SQL,DataSet

بخش بیست و پنج #C:

پروژه مدیریت آژانس

امکانات C#, SQL,DataSet

بخش بیست و شش #C:

پروژه سلف سرویس دانشجویان

امکانات : Sql و C# و Class

تلفیق شی گرایی و پایگاه داده و سی شارپ

بخش بیست و هفت #C:

پروژه دفترچه تلفن

امکانات : C# و پایگاه داده ACCESSو Datset

آموزش پایگاه داده اکسس و ارتباط با سی شارپ

بخش بیست و هشت #C:

معرفی کامپونت ها

جانوس

دانت بار

تلریک

بخش بیست و نهم #C :

Entity Framework

پروژه فروشگاه سطح مبتدی

مباحث کامل Entity Framework روش ها درج و آپدیت و لود دیتا و مزایا

تنظیمات Entity Framework

اموزش سی شارپ|سی شارپ|اموزش مقدماتی تا پیشرفته سی شارپ|C#|آموزش پروژه محور سی شارپ|آموزش پروژه محور سی شارپ حسابداری|آموزش پروژه محور سی شارپ حسابداری

مطالب مرتبط

پاسخی بگذارید