آموزش android, برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل

آموزش برنامه نویسی اندروید

آموزش اندروید|اندروید|android|آموزش زبان برنامه نویسی اندروید|آموزش برنامه نویسی اندروید |برنامه نویسی اندروید|آموزش اندروید|
آموزش اندروید|اندروید|android|آموزش زبان برنامه نویسی اندروید|آموزش برنامه نویسی اندروید |برنامه نویسی اندروید|آموزش اندروید|

آموزش اندروید (Android)

متفاوت ترین و برجسته ترین و تخصصی ترین دوره آموزش حرفه ای (مجازی) ساخت اپلیکشین اندروید
( از مقدماتی تا پیشرفته و ساخت اپلکشین ها ی نمونه برای ورود به بازار کار)

 

مخاطبین این دوره :

  • مهندسین نرم افزار
  • دانشجویان فارغ التحصیل هر رشته و علاقه مند به برنامه نویسی برای ورود به بازار کار
  • افراد علاقه مند به برنامه نویسی اندروید
  • افرادی که دوست دارند مستقل کار کنند و وارد به بازار کار شوند
  • اافرادی که حتی دانش برنامه نویسی ندارند و تمایل به یادگیری برنامه نویسی دارند

 


 

سرفصل های اموزش :

    مقدمه : چگونه یک برنامه نویس موفق و حرفه ای شویم

  • اموزش کلیات جاوا که پیش زمینه ای برای اندروید تا دوره متوسط جاوا
  • اموزش مقدماتی اندروید
  • آموزش پیشرفته اندروید
  • طراحی اپلیکشین های واقعی در باز ار کار مانند کتابچه و برنامه چت و معرفی منابع رایگان برای اموزش های پیشرفته
  • آموزش کسب و کار و ایجاد خلاقیت در ساخت اپلیکشین و استقلال کاری یا در سازمان خصوصی یا دولتی چگونه وارد شویم
  • اصلی ترین بخش اموزش چون در شروع هر مبحث ابتدا زبان انگلیسی آن مبحث را
  • بیان و سپس لغات تفکیک شده و ترجمه و شرح مبحث و مثال کاربردی ان بیان می شود.
  • فقط در مبحث جاوا این بخش داریم و در بخش اندروید نداریم چون کلمات یکسان هست.
  • تحلیل و معماری چند پروژه اندروید

مشاوره قبل از خرید پکیج با مهندس زهیر صفری ۰۹۳۶۸۱۴۱۸۶۴

مشاهده سرفصل ها

 

معرفی زبان برنامه نویسی جاوا

مقدمه
چگونه یک برنامه نویس موفق و حرفه ای شویم
نکات طلایی آموزش
ویژگی های یک برنامه نویس ماهر
پیش نیاز های برنامه نویسی
حال عواملی که باعث موفقیت در برنامه نویسی می شود
منابعی که برای پیشرفت برنامه نویسی مهم ا ست
تفاوت برنامه نویسان موفق و ناموفق
نکاتی برای بهتر نوشتن کد ها ی حرفه ای

 

بخش اول


مقدمه جاوا
مراحل نوشتن و اجرای یک برنامه جاوا
نصب Eclipse
نصب JDK
اجرا اولین پروژه
ساختار یک برنامه در جاوا
قواعد یادگیری زبان انگلیسی
مسلط بر تعریف متغیرها
قواعد نام گذاری متغیر ها
شناختن کاربردی متغیر ها و کاربرد آنها
تعریف انواع متغییر ها
شناخت حوزه متد ها
تبدیل نوع داده
عملگرها (Operators)
عملگرهای تخصیص
عملگر رابطه ای مقایسه ای
عملگر منطقی بیتی
اولویت عملگر ها
چند مثال کاربردی

 

بخش دوم

ساختارهای کنترل برنامه و انواع عملگرها در جاوا
آشنایی با ساختارهای کنترل برنامه
ساختارهای تصمیم گیری یا انتخاب (Selection)
دستور If و If/Else برای تصمیم گیری و انشعاب در برنامه
دستور Switch برای پیاده سازی تصمیم گیری و انشعاب چند گانه

بخش سوم

ساختارهای کنترل و تکرار در جاوا
دستور While برای پیاده سازی حلقه های تکرار محدود و نامحدود
دستور Do/While برای پیاده سازی حلقه تکرار با حداقل یک بار اجرا
حلقه تکرار For برای پیاده سازی حلقه های تکرار محدود و مشخص

بخش چهارم
استفاده از مجموعه های داده
۱- استفاده از آرایه های ساده
۲- استفاده از آرایه های دو بعدی و چند بعدی
۳- مدیریت آرایه های با قابلیت تغییر اندازه توسط ArrayList
۴- مدیریت داده های نامرتب با استفاده از HashSet HashMap
۵- Loop کردن در مجموعه ها با iterator ها و for-each

 

بخش پنجم

کار با رشته ها
استفاده از کلاس رشته ای
تبدیل کردن مقادیر ابتدایی به رشته ای
آموزش تغییر به حروف بزرگ و کوچک در جاوا
ساخت یک رشته با چند مقدار
مقایسه کردن مقادیر رشته ای
آموزش استفاده از متد indexOf
آموزش متد Substring
آموزش متد equals در جاوا
آموزش متد charAt در جاوا
آموزش متد جایگزینی (replace) در جاوا
آموزش Formatted Strings
تجزیه کردن مقایر رشته ای
کار کردن با تاریخ و تقویم در جاوا

 

بخش ششم

کار با توابع
تعریف متد
فراخوانی متد
لغت کلیدی void
انتقال پارامترها با مقدار
استفاده از argument های Command-Line
متد finalize
متد گروهی
برگرداندن مقادیر متدها در جاوا
انتقال مقادیر به متدهای جاوا
انتقال مقادیر چندگانه به متدها
Overloading در جاوا

 

بخش هفتم

آموزش بررسی خطای جاوا
بررسی خطای جاوا Try catch
استثنائات (Exceptions)
عملکرد پشته در جاوا
آموزش خطاهای منطقی در جاوا
خطاهای منطقی در جاوا

بخش هشتم

آموزش مفاهیم کلاس در جاوا
تعریف کلاس ها در برنامه نویسی جاوا
توضیحات تکمیلی
آموزش ایجاد متد در کلاس های جاوا
ایجاد اشیاء و استفاده از متدهای آنها در جاوا
سازنده ها
درک مفهوم پنهان سازی داده ها((datahiding
درک مفاهیم بلوک و میدان دید در جاوا
استفاده از کلمه ی کلیدی this در جاوا

 

بخش نهم

کار با وراثت
وراثت
کلمه کلیدی extends
کلمه کلیدی super
تفاوت قایل شدن بین اعضا
فراخوانی constructor کلاس والد از داخل
کلاس فرزند
رابطه Is-A
رابطه Has-A
انواع ارث بری
قوانین override کردن متدها
استفاده از کلمه کلیدی super
چندریختی
متدهای virtual
دوره مقدماتی اندروید

 

بخش اول

اندروید چیست : What is Android
ویژگی های اندروید
برنامه های (اپلیکیشن های) اندروید
Android
نصب محیط اندروید

بخش دوم

نصب Android.Studio.2.2.3.0-SDK
روش افلاین نصب پلاگین اندروید (ADT) در eclips
برنامه شبیه ساز اندروید و دستگاه های مجازی اندروید

 

بخش سوم

معماری سیستم عامل اندروید
Linux kernel
Android Libraries
Android Runtime
Application Framework

بخش چهارم
ساختار برنامه ی اندرویدی

بخش پنجم

ایجاد پروژه اندروید با اکلیپس

بخش ششم

انواع View

widgets
Text
Layouts
containers
Image
Date
Transition
Advanced
Google
Desine
Appcompat

 

بخش هفتم

انواع Layout ها در اندروید
آموزش جامع RelativeLayout
آموزش LinearLayout
آموزش جامع FrameLayout
آموزش GridLayout
ConstraintLayout چیست ؟
صفحه بندی TableLayout
ScrollView چیست ؟
طراحی layout برای دستگاه هایی با اندازه صفحه متفاوت

بخش هشتم

معرفی PersianDatePicker برای اندروید
شیوه آفلاین افزودن کتابخانه
افزودن آنلاین کتابخانه به اندروید استودیو

بخش نهم

گرافیک در اندروید
Shape در اندروید

بخش دهم

آموزش ویجت های اندروید
پیکربندی و استفاده از ویجیت های اندروید
استفاده از padding و margin در اندروید
فایل Widget – XML

 

 

بخش یازدهم

درک مفهوم Activity
۱٫ مدیریت چرخه ی حیات (life-cycle) برنامه ی کاربردی اندروید
۲٫ اپلیکیشن
۳٫ چرخه ی حیات content provider
۴٫ چرخه ی حیات activity
حالات مختلف activity
Life-cycle methods
پایان دهی activity ها توسط اندروید
۵٫ حالت لحظه ای activity (instance state)
۶٫ Nonconfiguration instance scope
۷٫ مدیریت پیکربندی
چگونگی اجتناب از راه اندازی مجدد activity پس از تغییرات پیکربندی
نحوه ی تثبیت کردن حالت / جهت قرارگیری activity

بخش دوازدهم

Thread چیست؟
خواص Thread
Prosses چیست
Stack چیست
روش های استفاده از Thread
بزرگترین مشکل استفاده از Thread ها
AsyncTask

بخش سیزدهم

منابع گرافیکی اندروید
تم ها (Themes) در اندروید
آموزش استفاده از Theme ها
بخش چهاردهم
محاوره های اندروید
استفاده از محاوره در اندروید
Progress dialogue (محاوره ی پیشرفت فرایند)
ایجاد custom dialogue (محاوره ی اختصاصی)
تمرین : نمایش alert dialogue (محاوره ی هشدار)
افزودن محاوره به activity
تست کارایی محاوره
آموزش ساخت دیالوگ سفارشی در برنامه نویسی اندروید
کنترل های سفارشی

بخش پانزدهم
JSON
ارسال درخواست http و دریافت خروجی به صورت Stream
درک تفاوت بین { و [ در JSON
تبدیل Stream به String
Parse کردن رشته JSON

بخش شانزدهم

SQLite
SQLite چیست ؟
کاربرد SQLite در اندروید
. معماری SQLite
پکیج ها
پایگاه داده ی SQLite
مثالی از فراخوانی متد rawQuery()
مثالی از فراخوانی متد query()
شئ Cursor
Content Provider و به اشتراک گذاری داده ها
Content provider چیست؟
کلاس Loader
پیاده سازی کلاس Loader

بخش هفدهم

ذخیره و بازیابی تنظیمات کاربر
استفاده از متد getSharedPreferences
ذخیره سازی در حافظه ی داخلی

بخش هیجدهم
آشنايي با ساختار سرويس‌ها در سيستم‌عامل اندرويد
ایجاد سرویس
اجرای کار ها با زمان های طولانی با استفاده از سرویس ها
اجرای کار های تکرار شدنی در سرویس
اجرای همزمای کار ها در Thread های متفاوت با استفاده از IntentService

بخش نوزدهم

آموزش انتشار publishing برنامه اندروید
صدور برنامه ی اندروید
ساخت فایل APK خروجی APKدر اندروید استودیو

 

دوره پیشرفته اندروید

بخش اول
کار با فونت و تغییر فونت در اندروید
اضافه کردن فونت دلخواه به کل پروژه

بخش دوم
آموزش ارسال SMS در اندروید
مثال
استفاده از Intent داخلی برای ارسال SMS
دریافت smsReviewed by

بخش سوم
اموزش بلوتوث
وایفا
ویبره

بخش چهارم
صوت و تصویر
VideoView
دوربین
Media Recorder

بخش پنجم

انمیشن
بکارگیری قابلیت متحرک سازی بین تراکنش های

بخش ششم
آموزش متریال دیزاین Toast در برنامه نویسی اندروید
ساخت Toast سفارشی در اندروید
کتابخانه ها متریال دیزاین

بخش هفتم

WebView نمایش صفحات وب در داخل

بخش هشتم

آموزش کار با مکان یابی در اندروید-کار با api مکان یابی در android
کشف موقعیت جغرافیایی جاری
بهره گیری از GPS و تعیین مکان فعلی
اندروید و Google Maps
آموزش دریافت کلید (key)Google Map
آموزش سرویسهای مبتنی بر موقعیت Location Based در اندروید
به دست آوردن موقعیت کنونی
نمایش آدرس یک موقعیت

بخش نهم

طراحی رابط کاربری اندرویدی
بکارگیری ‏grid‏ ها و ‏list‏ ها با ‏Recycler-view ‏
بکارگیری Recycler-view جهت نمایش مجموعه ای از داده ها
آموزش نحوه ی استفاده از ‏List ‏
طراحی و تولید آداپتور سفارشی
ListActivity و ListFragment
پیاده سازی عملیات undo
پیاده سازی ExpandableListView

بخش دهم

اشتراک فایل ها
آموزش اندروید – پیکربندی به اشتراک گذاری فایل
اشتراک فایل ها – نحوه واکشی اطلاعات فایل
واکشی نوع MIME فایل
نحوه ی بازیابی نوع MIME فایل در برنامه ی کلاینت
نحوی واکشی سایز و نام فایل
بازیابی نام و آدرس یک فایل
به اشتراک گذاری داده ها
افزودن Action به اشتراک گذاری
آموزش اندروید-ارسال داده به دیگر برنامه ها
ارسال محتوای متنی
ارسال محتوای باینری
ارسال چندین نوع محتوا
آموزش اندروید – دریافت داده از دیگر Appها
مدیریت محتوای ورودی

بخش یازدهم
اعلان ها (Notifications) در برنامه نویسی اندروید

بخش دوازدهم
Networking در اندروید

بخش سیزدهم

مبانی touch در اندروید
آموزش Multitouch اندروید
آموزش حرکات اندروید

بخش چهاردهم
چگونه در اندروید menu بسازیم؟
منو کشویی متریال اندروید

بخش پانزدهم

معرفی و مقدمه ای بر action bar
بکارگیری ActionBar
سفارش سازی action bar
افزایش قابلیت های action bar با استفاده از fragment
پویا سازی action bar
پیمایش از طریق آیکون برنامه
نحوه ی قرارگیری اکشن بار در اندروید
ساخت اکشن بار سفارشی در اندروید

بخش شانزدهم

Android Sensor
آموزش SensorManager
Sensor listener گوش فراخوان های رخدادهای مربوط به حس گرها)
۲٫ آموزش Accelerometer (شتاب سنج)
۳٫ آموزش ساخت Compass (قطب نما)

بخش هفدهم
آموزش اندروید-پشتیبانی دستگاه ها
ایجاد چیدمان های متفاوت
آموزش اندروید-پشتیبانی از زبان ها
استفاده از منابع رشته ای
آموزش اندروید – پشتیبانی از نسخه های پلتفرم مختلف
استفاده از استایل ها و تم های پلتفرم

بخش هیجدهم
دانلود فایل و نمایش میزان پیشرفت دانلود با Progress Bar

بخش نوزدهم
آموزش Intent
۱٫ Intent ها و intent filter ها
Intent چیست و چه کاربردی دارد؟
انواع intent
انتقال داده بین activity ها
Intent filter چیست

بخش بیستم
آموزش فرگمنت ها

بخش بیست و یک

پردازش XML به وسیله ی xmlpullparser
file-based persistence (ماندگار کردن داده در فایل)
Preferences
ذخیره سازی جفت کلید-مقدار
حافظه ی خارجی
آموزش شبکه سازی در اندروید
رویه های کارامد برای دسترسی به شبکه تحت اندروید
جاوا و دسترسی HTTP
سوکتهای وب
نخ رابط کاربری اندروید
نخ اصلی
معایب استفاده از نخ های جاوا ((java thread در اندروید
کلاس Handler
کاربرد کلاس Handler
کلاس AsynchTask

بخش بیست و دوم

آموزش اندروید – تعامل با سایر برنامه ها
ارسال کاربر به دیگر برنامه ها
ساخت Implicit Intent
ایجاد intent مشاهده صفحه وب
دریافت نتایج از Activity
شروع Activity توسط دیگر activityها
بررسی Intent در activity

بخش بیست و سوم
دیتابیس چیست
خواندن اطلاعات از دیتابیس
به روز رسانی اطلاعات، آپدیت
حذف اطلاعات از جدول
حذف یک جدول
شروع کار دیتابیس پیشرفته اندروید
آموزش استفاده از دیتابیس آماده اندروید

بخش پروژه نهایی بیست و چهارم
ساخت اپلیکیشن کتاب

تحلیل داده :
• ساخت دیتابیس برای برنامه
• بخش کتاب ها
• بخش تنظیمات
• پیاده سازی متد های مربوط به دریافت کتاب ها و تنظیمات (کوئری ها)
• پیاده سازی جستجو کلمه به کلمه در دیتابیس بر اساس انتخاب های متفاوت
• بر اساس عنوان
• بر اساس محتوا
• بر اساس نویسنده
• نکاتی در مورد طراحی و استفاده از اشیاء در موقعیت های مختلف
• نحوه إعمال مقادیر ذخیره شده در جدول تنظیمات به برنامه
• تنظیمات پیاده سازی شده:
• اندازه قلم
• وضعیت نور صفحه (روشن ماندن صفحه بصورت مداوم در زمان مطالعه)
• وضعیت پخش صدا (پخش در زمان مطالعه)
• لیست علاقه مندی ها با قابلیت حذف و اضافه
• تعیین حالت مشاهده شده یا نشده برای کتاب
• امکان اشتراک گذاری متن کتاب با سایر برنامه های دستگاه
• پیاده سازی انیمیشن در زمان باز شدن صفحه (Activity) جدید
• نحوه راست به چپ کردن صفحات برنامه بصورت کامل
• نحوه استفاده از فونت در برنامه اندروید
• نحوه تعیین چینش متن در زمان نمایش کتاب (مثلاً چینش justify)
• نحوه پخش صدا در برنامه اندروید
• کار با لیست ویو به صورت پیشرفته (لیست ویو مدیریت شده)
• نحوه درج داده های چند رسانه ای در بین متن کتاب
مراحل انجام کار

ساخت اپلیکیشن کتاب

تحلیل داده :

۱) فهرست
الف کتاب جغرافیا
ب : تاریخ

۲) لیست کتاب

۳) علاقه مندی
۴) جستجو
۵) ویرایش کتاب
۶) تماس با من
۷) متن کتاب
۸) تنظیمات
۹) اشتراک گذاری
مرحله ساخت دیتابیس مورد نظر
مرحله ۳) طراحی اکتیتوی ها گرافیک
رنگ دلخواه
چینش باتن ها
کدوم آغاز بشه
مرحله ۴
قدم به قدم اکتیتوتی درست بکنم
ابتدا اکتیوتی اصلی خودمو طراحی بکنیم
مرحله ۵
کد نویسی اکتیوتی
مرحله ۶
آزمایش برنامه
در اپلیکیشن های مختلف
مرحله ۷
انتشار در فضای مجازی

 

پروژه دوم بخش بیست و پنج

ساخت برنامه چت در اندروید
برنامه نویسی سوکت (Socket) در اندروید:
هدف، پیاده سازی برنامه ای به اسم چت برای گفتگوی گروهی یا همون چت هستش.
پیاده سازی برنامه با قابلیت های
ورود به سیستم با وارد کردن نام
گفتگو با اعضای گروه
پیام ورود و خروج برای اعضا

بخش بیست و شش
برنامه نویسی سمت سرور
یکی عمل ثبت نام در سیستم (Sign Up) و یکی هم عمل ورود به سیستم (Sign In) بود.
اموزش ثبت نام و وارد شدن
برنامه نویسی سمت سرور

بخش بیست و هفت
</strong >

اتصال به درگاه بانکی زرین پال

بخش بیست و هشت
تحلیل برنامه اندروید هست
۱- سورس فروشگاه انلاین

انواع سورس را در اختیار دانشجویان قرار داده و خود دانشجو ان را تحلیل کند تا به امر یادگیری بیشتر کمک کند.
۱- سورس آنلاین آشپزخانه
۲- تقویم فارسی
۳- سورس اپلیکیشن کتاب
۴- ضبط صدا
۵- حسابداری

بخش بیست و نهم

چگونه از طبیعت برای استفاده از طراحی نرم افزار کنیم .

ویژگی های یک اپلیکیشن موفق موبایل چیست ؟
ویژگی ها ی یک نرم افزار خوب چیست.
چگونه بازار هدف خود را بشناسیم؟
اموزش چگونه در دنیای واقعی شروع به کار کنیم .
خلاقیت ها و نیازمندی افراد را چگونه بشناسیم
چه عواملی در فروش نرم افزار موثر است
بازاریابی فروش نرم افزار چگونه هست
قیمت نرم افزار چگونه تعیین کنیم
در کجا و چگونه تبلیعات موثر داشته باشیم و فروش را انجام دهیم
کدام سازمان ها و شرکت ها مشغول به کار شویم
افراد موفق ایرانی در زمینه اندروید و دیگر برنامه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید